Operamacera az NFZ-vel - Figaró házassága

A Nemzeti Filharmonikusok január 14-én ott folytatja az Operamacera sorozatot, ahol decemberben abbahagyta: Rossini A sevillai borbély című operájának történetét a Figaró házassága követi.

Dinyés Dániel karmester–zeneszerző és Göttinger Pál rendező ezúttal a kacagtató, fordulatokkal teli Figaro-történet „második részét”, Mozart örökbecsű vígoperáját cincálja szét, analizálja és rakja újra össze a közönség szeme láttára, és vélhetően legnagyobb csodálkozására.

Kolonits Klára (Fotó: Kaya Ariel Woytynowska)

A két kiváló alkotó a hazai énekes gárda legjobbjaival karöltve ugyanis a mű és a színpadi énekes játék mélyére vezeti a hallgatót, nem keresztmetszetet adva, hanem olyan összefüggésekre is rávilágítva, amelyek egy hagyományos operaelőadás alatt rejtve maradhatnak a hallgató-néző előtt. Például bátran megismételhető egy rész, ráérősen lehet kutakodni a zenei szövet és énekszólamok összefüggései között, egy jelenetet többféleképpen is ki lehet próbálni, zeneileg és színpadilag egyaránt. A nagyszerű művészek a mozarti operaszínpad bebarangolására hívják a közönséget január 14-én 11.00 és 15.00 órakor a Müpa Fesztiválszínház előadótermébe. A szerepeket, Kolonits Klára, Cseh Antal, Bordás Barbara és Kálnay Zsófia alakítják.

Göttinger Pál

A sorozat azoknak a fiataloknak és örök fiataloknak szól, akik szeretik a zenét, de nem értik; akik értik, de nem szeretik; akik bár értik és szeretik, de érzik, hogy még rengeteg titkot rejt egyetlen dallam; akik mindig szerették volna meglesni, hogy születik egy mozdulat a zenében és zenére; akik gyerekkorukban minden kezük közé kerülő dolgot szétszedtek; akiknek a legózás volt a mindenük és ma is leülnek játszani a kicsikkel; akiknek a felfedezésről nem csak földrészek jutnak eszébe; akik mindig is imádták a színházi világát; akik soha nem értették miért jó ez a “színházasdi”! Régimódi, ráérős kutakodás az operákról, az örömükben/halálukban hosszan énekelő szereplőkről, és megígérjük, hogy dallam, kíséret, szereplő és jelenet nem marad szétszedetlenül és újra felépítetlenül, “operamacerálatlanul”!